středa 5. září 2012

Video: Eckhart Tolle - Věda vs Spiritualita





Komentáře v blogu opět povoleny :)

Jo a... je tady nová anketa ohledně tzv. NDE (prožitků blízké smrti), zajímalo by mě co si tak lidé o tom myslí... Jelikož mám doma 2 knížky od Moodyho (Život po životě a Doteky věčnosti),  tak jsem si o tom něco nastudoval a dost mě to zajímá (a určitě né jenom mě)... Knížky nepodsouvají osobní názor autora, ale předkládají jeho skoro padesátileté studium (především ta druhá knížka) tohoto fenoménu a je to moc zajímavé čtení...
 Takže klidně sdělte svůj pohled na věc :-)

12 komentářů:

  1. Tady by možná chtělo čtenáře ještě někam nasměrovat. Názor každého na NDE, pokud to nezažil, bude záležet čistě od toho, k jakým informacím se dostal a v jakém byl rozpoložení když je dostával. A tak tedy čistě názor typu "věřím tomu nebo tamtomu" nemusí mít moc velkou váhu. Doufám teď že příspěvek neprojde auditem, ale lidem, kteří mají o toto téma zájem (NDE) doporučuji literaturu od Stanislava Grofa a obecně knihy o psychedelii/psychedelikach. Řekl bych, že komunita podobná zdejší, by tomuto mohla být otevřená alespoň do té míry, že si o daném tématu něco zjistí, než odsoudí.
    Peace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někde jsem slyšel říkat Václava Cílka, že nezáleží na tom kolik důkazů se sežene nebo nesežene, ale že lidé boudou před i potom věřit tomu samému nezávisle na nových důkazech (v hodně případech). Takže mi přišlo, že pozitivně budou hodnotit lidé, kteří jsou tomu otevření (jo, mohlo by to tak být proč ne, zkusím si sehnat víc informací) a ti, kteří takový zážitek měli... a negativně zase lidé, kteří celou věc považují už za uzavřenou, protože mají pocit, že si dost informací už sehnali, nebo si je shánět nechtějí. Mě osobně na vytvoření názoru stačí slyšet lidi s takovým zážitkem, kteří říkají, že v tom stavu si byli víc při vědomí, než v normálním životě a nemají absolutně žádných pochyb, že se to stalo a krom toho je taková zkušenost nesmírně ovlivní po zbytek jejich života (pozitivně) a spousta dalších faktorů, proto se domnívám, že jde o kvalitativně rozdílnou záležitost, než by šlo při použití určitých látek (např. různých drog, atd - pokud by samozřejmě nezpůsobili klinickou smrt...) A potom, "zážitky sdílené smrti" které jsou asi nejlepším důkazem, který vyřazuje teorii o nedostatečném okysličení mozku na vedlejší kolej... :)

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Dýfý,
      a přesně v tomto bodě se tě pokusím opravit, a byl bych rád, kdyby jsi zůstal otevřený i tomuto. Píšeš "že jde o kvalitativně rozdílnou záležitost, než by šlo při použití určitých látek (např. různých drog, atd". Narážel jsem právě na ony "drogy" a na to, jak jsou démonizované v médiich a na to, jak jsou o nich lidé TĚŽCE neinformovaní.
      Jde o rodinu drog, zvanou psychedelika. Jde o látky otevírající vědomí. Jde o látky, které slouží k získání spirituální, transcedentní zkušenosti. Všechny se vyznačují právě tím, že jsou lidé více při vědomí, nežli v běžném životě (tyto drogy vědomí nijak nezastírají, jako např. opiáty ale jak jsem zmínil, otevírají). Jako příklad uvedu LSD, houbičky (v nich psilocybin), meskalin a i disociativní ketamin (který prakticky způsobuje to, že člověku oddělí vědomí od těla a jedná se tedy o identický zážitek NDE - opět, stačí číst správnou literaturu a být otevřen.) V podstatě jde o to, že pokud člověk zažívá NDE, tak jeho mozek/tělo vylučuje určité látky, díky kterým jedinec zažívá to co zažívá - a tyto látky se do těla dají dopravit i umělě, tj. zážitek identický avšak úmyslný.
      Nebudu zde ale dávat přednášku o drogách, při nesprávném použití jsou opravdu nebezpečné a samo o sobě zažít např. na LSD rozpuštění ega může být velmi nepříjemné a dokáže to člověka na celý život změnit. Píši to čistě proto, abych třeba někomu otevřel oči. Sám jsem na tuto problematiku narazil několik let právě poté, co jsem se zabýval spiritualitou, a tak nějak mě trápilo že ani přes intenzivní meditační praxi stojím skoro na místě.

      Vymazat
    4. Nemůžu soudit do hloubky, nemám zkušenost. Je mi jasné, že tyto "psychedelika" rozšiřují vědomí a vnímání a že se s jejich použitím dají zažít podobné stavy jako při NDE, ale to slovo "podobné" je tady asi dost klíčové. Četl jsem zážitek člověka co měl NDE a též měl zkušenost i s LSD a řekl, že jde o něco úplně jiného...

      Vymazat
    5. K tomuto jen faktickou poznámku, do hloubky tady není místo. Stavů mimo tělo je mnoho, nejde jen o NDE. LSD má opravdu jiné účinky, ztráta/překročení ega, sjednocení s kosmem, bohem apod. apod. NDE se jinak navozuje ketaminem, s LSD opravdu nemá moc co dělat, ale to mu neubírá zase na jiných polích (zážitky z minulých/budoucích životů apod.)

      Vymazat
  2. Já si zažila, co je umírat na vlastní kůži. Nejdříve jsem měla strach, ale pak přišel kněz a vyzpovídala jsem se, dal mi poslední pomazání. Veliká úleva!! Poté to bylo pouze příjemné, že se to slovy popsat snad ani nedá, jediné podobné slovo tomu, co jsem zažívala je "blaženost", naprostý klid, nezajímal mě zdejší svět, táhlo mě to "tam" a velmi. Ale bylo mi vnuknuto, že "ještě ne" a tak jsem tady. Od té doby cítím, že smrtí nic nekončí, spíše začíná. Bylo mi tehdy 35 let. Nyní se těším z každého dne, přestávám vnímat čas jako lineární veličinu a od té doby se také udály velmi zvláštní věci. Dovolím si potvrdit, že přesně vím, o čem Tolle mluví a každé jeho slovo je pravda. Jen je potřeba vystoupit z Matrixu a začít konečně žít, to přeji ze srdce Všem.

    OdpovědětVymazat
  3. Robert A. Monroe - Cesty mimo tělo
    http://www.ulozto.cz/xviFpfo/monroe-robert-cesty-mino-telo-zip
    Robert Monroe, podnikatel z Virginie, začal prožívat události, které drasticky změnily celý jeho život. Bez varování a nechtěně opouštěl tento fyzický svět a v „druhém těle“ cestoval na místa velmi vzdálená fyzické i spirituální realitě tohoto světa. Pohyboval se v oblastech, kde nepůsobí omezení času ani smrti.
    Robert A. Monroe - Daleké cesty
    http://www.ulozto.cz/xFWaT2A/monroe-robert-daleke-cesty-zip
    Kniha obsahuje desítky svědectví lidí, jež autor uvedl do stavu, kdy je vědomí odděleno od hmotného těla. Tak je podáván ucelený obraz reality z pohledu mimo tuto fyzickou úroveň bytí. To vše nejenom v naší časoprostorové realitě, ale také formou vhledů do minulosti a nejméně do jedné linie budoucnosti naší Země. Svou informační hloubkou kniha přesahuje vše, co bylo v této oblasti dosud publikováno a vnáší jasno do mnoha úrovní lidského bytí. Najdete zde odpovědí na většinu existenciálních otázek lidí hluboce věřících i ateistů.
    Děkuji Děkuji Děkuji za překlad Tolleho

    OdpovědětVymazat
  4. Dnes nasdilel Tomas Keltner,autor knihy transformace vedomi na Facebooku toto:


    Přijdou zprávy, které vás budou šokovat. Objeví se bytosti, vesmírná tělesa, souvislosti, které veřejnost nečekala. Nebojte se. Uslyšíte podivné informace. Nedovolte aby se dostaly do vašeho vědomí. O to jde...
    Ta světla, která na obloze uvidíte, jsou pozemského původu, ladí se na frekvence vašeho vědomí. Je to klam. T
    i, o kterých se dozvíte, že mají přijít už tu jsou. Nepřišli zvenčí, ale zevnitř.

    Věřte sobě, ne strachu. Dovolte si být a budete. Věřte a vaše víra bude mostem povýšení, branou vědomí. Mimosmyslové vnímání vám umožní rozlišit fakta a předkládané (holografické) projekce.

    Budou vám ukazovat proroctví z minulosti a téměř dokonalé pohledy do budoucnosti. Každý může dát jen to, co sám má. Ukážou vám jak se vše hroutí, protože systémy se hroutí. Co jiného by mohly systémy ukázat, než to, co mají = strach. To nejste vy, kdo se bojí. Jen vám to chtějí namluvit, stáhnout vás k sobě. Udělají pro to cokoliv.

    Nehledejte záchranu u hroutících se staveb.
    Stůjte sami a chrám lidství, vaše tělo, bude domem, který neporazí voda Vodnářova.
    Jeho základy jsou totiž pevné! Váš Otec i Matka stojí při vás a nedovolí váš pád...

    Zajimalo by me, co by na to rekl asi Eckhart Tolle. Mam pocit, ze je to fakt! System se borti a vytahne se posledni zbran.

    Jarda

    OdpovědětVymazat
  5. Jardo, ta citace pana Keltnera je vynikající, moc díky!

    OdpovědětVymazat
  6. Jardo, myslím že vy a pan Keltner byste měli urychleně vyhledat odbornou lékařskou pomoc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslim, ze nic nevite o projektu Blue Beam. U odbornika jsem uz byl, ale nepomohl mi - az Eckhart a podobni z Indie :) Diky za starost.

      Jarda

      Vymazat